the Twilight saga Breaking Dawn part I - I LOVE IT!

Hey guys!

- Spoiler varning -

I'm so happy right now. I saw Breaking Dawn yesterday and, oh my god, I love love love it.  Bröllopet och Isla Esme var nästan mer perfekt än in boken. Jag kunde ingte sluta le och gråta. Jag älskar att dom dragit ut på bröllopet och lagt till olika tal. Stoppet i Rio var ju fruktansvärt romantiskt och sen Isla Esme. Wow. Jag har faktiskt varit orolig för sex scenerna men jag tyckte att dom hade lyckats bra med dom. Flashbacksen på morgonen var ockås väldigt snyggt gjort. Jag älskar att dom lagt till så mycket humor, funkar perfekt till. DEt gör att man skrattar, gråter och ler så att kinderna gör ont på samma gång.

Men när det kom till vargarna tankeläsare grej... För det var verkligen jätte ful och dåligt gjort. Dom förstörde rösterna och de blinckande bilderna var bara hemska. Ville inte kolla. Men back to the positve. Graviditeten var väldigt snyggt gjord, hon såg verkligen sjuk ut. Jag älskar oron i Edwards ögon. Förlossnigen var väl som jag tänkte mig. När jag hörde att de skulle bli två delar så tänkte jag att den skulle sluta som Avatar att hon öppnar ögonen och så är dom blod röda. Så jag blev lite besviken faktiskt på att de var så för det slutet är ju ändå Avatar känt för. Men jaja, big deal.

Edward är ju galet jävla snygg, dock är han snyggast i första filmen. Bella, Alice, Rosalie, Jasper var också galet snygga. Wow, jag är verkligen nördig. Jag tycker även att allas skådispeleriet har blivit så mycket bättre ochtrovärdigare. Jag kan inte annat är älska Edward när han blir hysterisk, hot hot hot! 

En sak som jag också älskar med filmen var trovärdigtheten i Bella och Edwards relation. De får det verkligen att synas att Bella och Edward är galet kär i varandra, kanske inte så konstigt eftersom att de är tillsammans i verkligheten också. Det är svårt att förklara men deras relation är helt annorlunda, de ser extremt nykära ut och njuter verkligen av varje sekund dom får med varadra.



Bildbomb från TwiDAY kommer senare idag eller imorgon. Jag ville dela upp inläggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0