Sam Phillips gamla grejer.

Hello.

I'm sick, sjukt stressad och jätte trött. Orsak: SKOLAN!

Okej, skolan kanske inte är orsaken till att jag är sjuk, men jag lovar at det har påverkat. Min blogg kommer att vara lite trög nu ett tag. Men jag har så mycket att göra i skolan! Så jag hinner inte med bloggen.


Min bror Nicklas rockar loss med Sam Phillips gamla mikrofon. Det var en av de få saker som var orginal enda från när studion öppnade. Sun Studios. Det betyder att Elivs, Johnny Cash och Jerry Lee Lewis  använt den där micken. Killen som pratade sa till oss att vi inte fick slicka på micken, för att om det fanns något DNA på micken från Elvis skulle någon galen tonåring ha slickat bort det för länge sen. Sedan menade han på att det också är väldigt äckligt och ohygieniskt. Jag fick dock känslan av att han var en sån som slickade på mickar, god vad det där lät äckligare än jag tänkt mig. Hoppas ni fattar vad jag menar. Men han sa till oss att man får inte ta kort med micken om man inte gjorde någon rockig pose, så Nicklas gick loss! ;)

Det är ett minne som alltid kommer att få mig att skratta.


Kommentarer
Postat av: Anna - rösta på mig och bli länkad!

Det är så himla jobbigt när det är FÖR mycket att göra i skolan :(



Det är så att jag tävlar för att bli "Lyssnarnas sommarpratare i P1" den 20:e juli. Vore jättesnällt om du ville rösta på mig. Som tack blir du länkad på min blogg.

Om du inte vill så är det bara att bortse från det här, men skickar länken ifall du vill:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4484132



Tack på förhand!

2011-05-18 @ 11:28:06
URL: http://annaanstensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0