in memory of Amy Winehouse ♥

Hejsan.

Jag vet att det här inte är något jämfört med Nogres tradgedi. Men jag tycker att Amy Winehouse död är en stor förlust. Jag är inte hennes största fan. Men världen har förlorat en stjärna.

Det kom som en chock för mig idag när jag såg tidningsrubriken i Aftonbadet: Så dog Amy Winehouse.  Jag visste att det gällde liv eller död med hennes droger. Men jag har alltid hoppats på att hon skulle friskna till och bli nykter och sedan fortsätta sin lyckade karriär. Jag var tvungen att köpa tidningen och nu sitter jag och läser om Amys liv och död.  

Tidningen skriver:
"Hon sjöng att hon inte ville lägga in sig på avvänjning. Den inställningen ser ut att ha kostat Amy Winehouse livet. Dödsfallet igår misstänks ha orsakat av en överdos. "

Jag vet att det är hennes eget fel att hon fortsatte knarka trots att hon visste att det var på liv eller död. Men jag tycker ändå att det känns fel att ha inställningen att hon förtjänade det. Det gjorde hon inte. Jag tror inte att hon hade det ett lätt liv. Men jag tänker inte sitta här och skriva om vad hon egentligen borde ha gjort i sitt liv. Jag är ledsen över det som hänt och tänker inte dömma henne. Amy, we love you and may you rest in peace. ♥ 

Kelly Osbourne twittarde:

"  i cant even breath right my now im crying so hard i just lost 1 of my best friends. i love you forever Amy & will never forget the real you!  "



1983 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0