The Tourist - A film with Johnny Depp and Angelina Jolie

Hejsan!

I fredags gick jag och Kim, även hennes mamma och syrra var med, och såg the Tourist. Tackar Kim, för en alltid lika trevlig kväll.  Jag tycker faktiskt att det var bra, superbra för att vara ärlig. En glad överraskning.

Handling:  En tjej, Angelina Jolie as Elise, som är bevakad pågrund av att hennes man stulit flera miljarder (kommer int eihåg hur mycket). Sedan för att vilseleda spionerna flirtar hon upp en turist, Johnny Depp as Frank. Frank hamnar nu i knipa och blir själv jagad. Jag tycker att storyn är hyffsat simpel i början, men att det blir allt djupare och mer invecklat ju längre filmen går. Stort plus för det perfekta slutet.

Filmen är snyggt filmad, med kamravinklar och platser. Den är väldigt välgjord och allt är genomtänkt. Tycker att hela filmen var väldigt vacker, haha kan ju bero på Johnny ;). Skådespelet är nästan oklanderligt. Fast det är ju en självklarhet när man gör en film med ögongodisen Johnny Depp och Angelina Jolie.

Detta är personligen en sån sorts film jag gillar. Spännande, mystisk, invecklad med mycket kärlek. Sen var ju J Depp med och han är enligt mej bästa skådisen vi har och han är ju kärlek för ögat. Så filmen är sevärd bara därför.


Ni får ursäkta mej och Kim, vi har svårt att vara seriösa. Sånna är vi.









Haha, sista bilden på dej Kim är så söt!


Kommentarer
Postat av: kim

HAHAHA jag tycker filmen var superbra:D

2011-01-19 @ 17:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0