My trip to USA - "Baby, I'm from New York" (Part lV)

Hi!

Det fungerar igen att lägga upp bilder! Jippie tjoho! Här kommer iallafall part lV. Vi tilbringade en stor del av vår andra hela dag i New York i Central Park. Även fast det inte blommat ut än så var allt helt underbart vacker.



Sofia in the very big park.


Det var tusen tals med folk som stod kring gatorna och underhållde folk. Eller vänta det var mest i New Orleans. Aja, det här är iallfall en kille som stod i Central Park.


Haha, toan i Central Park är något alldeles speciellt. Mitt huvud var över kanten så man såg allt, asså när jag stod upp, sen när vi satte oss hamnade rumpan typ under kanten på dörren. Haha, it was weird.







Me and Sandra. Det är synd för ingen av bildern kan visa hur fint det var egentligen. Ni kan tänka det på alla bilder, allt var 10 gånger så häftigt, vackert eller stort i verkligheten.


Sandra är det på bilden. Nu är vi påväg mot till ett museum. Shit, vad hette det igen. Är inte hundra procent säker, ska kolla upp det. Det var dö häftigt. Berättar mer längre ner på sidan. När jag gick omkring i parken kunde jag inte sluta tänka på hur häftigt det var att se alla skyskrapor i bakrunden. Vi gick där i en jätte fin park, med underbar natur. Mitt i New York. Helt sjukt.


That's my dad. Vi sökte efter ett stånd med munkar, men ständigt hamnade vi på fel stig. Så vi fick ingen, eller iallafall inte i Central Park.

 
Nu har vi varit på museumet. Det var hur stort som helst. Fyra stora(!) våningar fullproppad med historia. P två timmar han vi två våningar och vi skynddade oss igenom dom. Det var allt från djur i öknen till våra förmänniskor. Men fränast av allt var dinosaurierna. That's cool. Svårt att tänka sig att skletten jag såg hade varit riktiga dinosaurier. Sandra står iallafall och väntar på bussen som ska ta om via Harlem och hem.


Det är jag i väntan på bussen. Ni ser Cental Park i bakrunden. Det är helt overkligt att jag varit där, fortfarande. Can't belive it. Men jag börjar så smått förstå. När jag kollade på I am legend här om dagen, slog det mig att jag verkligen sett alla dom där sakerna på riktigt. Trappan, Times Square, Broklyn Bridge.


Det finns säkert några tjejer som känner igen klädsidan Forever 21, där har ni den i affärfrom. Jag gick in där, och wow, allt är så stort. Högt i tak, flera våningar högt. Det är sjukt. Sen, Hanna det här är till dig, ser du Disney butiken? Coolt, huh? ;)


Sista bilden från New York, denna gång det lär ju komma upp fler. Sandra, Sofia och jag står vid den kända trappan. Vet faktiskt inte vad ameriknerna kallar den. Med denna bild säger jag tck och hejdå. Nästa gång blir det bilder från Nasville!


Kommentarer
Postat av: MATILDA ROSQVIST 13 ÅR

Snygg blogg =)

2011-04-30 @ 11:43:46
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 13 ÅR

=) tack!

2011-04-30 @ 14:00:25
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- Hoppas du får en bra valborg :)!

2011-04-30 @ 16:52:08
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0