My trip to USA - "Now you're in New York" (Part ll)

Hejsan!

Igår slutade jag med en bild på Hard Rock Cafe, och den är på morgonen när vi åker omkring på en turist buss. Låter kanske inte helt underbart. Men det var jätte kul, vi fick se alla dessa kända skyskrapor som vi sagt att vi får strunta i att se bara för att vi inte hade tid. Men det fanns ju en buss som fixade allt! Lucky me! 

Den dagen, day 3, är vår första hela dag i New York. Vi åt på en ställe som hette Crave(?), jag tog den kända amerikanska mackan bagel with cream cheese. Yummy! Måste ni testa. Det smakar inte som hemma när man äter en sån. Åk till NY för att testa. Sen åkte vi den där bussen ner via Little Italy, Ground Zero, Wallstreet och slutligen Statue of Liberty. Vi vandrade sedan upp till ground zero, och sörjde lite för de döda. Fast det är bara en stor fet byggplats nu för tiden... Alla förutom jag tog och drack lite på en Iris Pub vid namn O'Hare's. Vi gick sedan till China Town för att äta. På vägen dit viskade en kille något med gorgeous i mitt öra.. Creepy.

Anyway, här kommer bilderna och jag berättar mer under dom. Hope you will enjoy!

PS. Jag är väl medveten att jag inte är en strålande fotograf och att många av er fotografer antagligen for ont i ögonen när ni ser mina bilder. Men jag är inte duktigt och jag åkte på en buss.


 
Photo 1: Denna bild är till dig min kära vän Alicia, jag tänkte att jag behövde knäppa kort på den till dig när jag såg den. Hope u like it ;)


Photo 2: Det ni ser på denna bild är inget kortare än Empire State Building! Dålig bild, men det var mot ljus...



Photo 3: Världens största galleria, macy*s. Ett helt kvarter stort och elva vånigar högt. Det är lite större än in gallerian i Sundsvall...


Photo 4: Här ser ni den välkänd Flatiron Building. Folk ville helt snat inte gå upp i denna byggnad på grund av att de trodde att den skulle blåsa omkull pågrund av dess trekantiga form. Jag tycker att det är awesome, den ser frän ut!


Photo 5: LISTEN UP SEX AND THE CITY FANS! Det här är den gata där ingen mindre än Carrie bor på i SACT. När jag var där fick jag se många fräna SACT platser. Känner mig stolt jag som är besatt av den serien! :D


Photo 6: På vissa ställe i Wallstreet kvateren är husen byggda för högt eller för nära eller något sånt, för där träffar aldrig solljuset gatan som skiljer husen åt.. Kind of creepy. När dom märkte det började dom bygga husen på ett annat vis. Gud, jag kommer inte ens ihåg hur... Mitt huvudhar tagit in för mycket informatio de senaste veckorna ;)


Hoppas jag inte gör er för besvikna nu, men det är med dessa sex bilder jag söger tack och adjö för ikväll. Jag har suttit hela dagen kvällen med SO uppsatsen och jag är lever i en sju timmars fördröjning.. Så om jag ska orka upp imorgon måste jag sova nu.

Ses imorgon, med nya bilder från NEW YORK. Jag måste skynda på, annars kommer det ta hundra år och jag kommer att kväka er med USA inlägg..


Kommentarer
Postat av: alicia

nejmen tessan! haha vad fint, tackar :D hjälp vilken fet bild, jättestor :O tacktack tessan :D gogo harry potter!! :D <33

2011-04-25 @ 17:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0