the Twilight saga Eclipse - Filmrecension

Hejsan!

Nu har jag sett Eclipse för andra gången, och den är fortfarande så sjukt jävla bra! Älskar den! och kan inte vänta tills att få se den igen! <3

Nu ska jag göra en enkel filmrecesion om den. Jag hittade dom här frågorna på denna sjukt bra Twilight-bloggen!

1. Hur bra vad filmen på en skala 1-10?
-  10, självklart!

2. Vad kunde man gjort bättre over- all?
- Jag tycker att det var dåligt att vissa av dom bästa låtarna från soundtracket inte var med i filmen. Men märkte andra gången jag såg den att dom var med under eftertexten. Men det går lite för snabbt i början, fast det stör mej inte vidare mycket. Att dom bytt ut Victoria är det ända som är störande, för den nya har inte samma kaxighet som den gammla hade. Det finns inte mycket dåligt att säga.

3. Vilken scen gillar ni bäst?
- Lättaste frågan! Självklart förlovnigen när Bella säger ja till Edward, så sjukt romantiskt att mitt hjärta fick väldigt ont och tårarna kom. Låten, pratet, sängen, stämmingen, allt var perfekt. Bästa scenen ur alla filmer enligt mej! Älskar den så sjukt mycket! <3

4. Vilken scen gillar ni minst?
- Självklart kyssarna med Jacob, dom var för långa och uscha. Kunde inte kolla!

5. Något replik som fasnade DIREKT på hjärnan?
- " Doesn't he own a shirt?" - Edward Cullen

6. Vilken scen från boken blev ni besvikna på att den inte fanns med i filmen?
- När Bella och Edward berättar för varandra vilka deras topp-tio nätter tillsamman varit. Det är så romantiskt i boken, och skulle ha varit med i filmen enligt mej. Det var bara en pytteliten del som var med.

7. Tankar! Vad tyckte ni egentligen? Analysera på!
- Jag tycker att filmen var obeskrivligt bra och lätt den bästa ur the Twilight saga serien. Den är snyggast gjord, sminket och musiken är bättre. Jag tycker att dom äntligen fått till det där enaståenda vackra ansikterna på the Cullens. Det syns speciellt på Rosalie, hon är så sjukt fin i denna film vilket jag inte tyckte i dom andra. Musiken är ju underbar! Kan inte sluta lyssna på låtarna. Bästa soundtracket! Sättet att filma har blivit bättre, vinklarna är coolare, miljön är finare. Skådespelet är bättre, jag är totalt förälskad i scenerna när Edward skäller ut Jacob. Och inte för att vara taskig med Taylor Lautner bara för att jag inte gillar Jacob, utan Taylor du måste träna på att spela sur. När han skulle skälla ut Bella, höll jag på att skämas ihjäl, det var inte bra och trovärdigt. Men annars tycker jag att alla utväcklats och blivit duktiga. Äntligen har Jasper och Alice visat mer av sina söta känslor för varandra och att Jasper fått en större roll är kanon bra, för han är bäst och klockren!

Jag tycker att filmen är helt underbar och stämmingen i hela filmen är fantastisk och det har satt sig djupt i mitt hjärta och jag är ärligt talat chockad att den var så otroligt gripande och romantisk. Tummen upp! Ett ord som beskriver denna älskade film för mej är: fängslande. Kunde inte sluta kolla på bioduken även om Sonja pratade med mej. Ville inte släppa blicken från denna upplevelse jag väntat på i flera månader!


Så nu har jag sagt mitt, skulle dock kunna prata i timmar om denna mest underbara films alla fördelar och få nackdelar. Om ni inte sett filmen än måste ni göra det!

Föresten, vad tycker ni som sätt filmen? Berätta! Kul att se andras åsikter.

ps. man bör inte kolla på dessa bilder om man inte sett filmen!



























Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Jo håller med om det du skrivit, den var FUCKING AWESOME!!! Så himla bra, den bästa hittills, vill bara se den igen och igen och igen!! :D :D Underbart fantastisk!

2010-07-02 @ 21:37:01
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Hanna

So fucking härlig! Kan inte vänta tills nästa gång :D:D<33333

2010-07-02 @ 23:50:45
Postat av: Jennilie

Sv: Ja den är riktigt bra =)

2010-07-03 @ 19:48:12
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0