We don't need it, they NEED it!

Hejsan

Snälla läs det här!

Just nu är jag lite smått förbanad. Jag undrar hur vissa i vårt land Sverige tänker?  Dom som tycker att det är för mycket att ge bort en tia till dom i Haiti. Hur kan det var för mycket? Jag har nyss läst både Annas och Kenzas blogg, båda har skrivit om det. Och det fick mej verkligen att tänka efter. Hur kan folk tycka det är för mycket att ge bort en tia till dom som inte har någonting alls kvar, inte familj, hus, mat, ingen i släkten kvar. Hur kan det vara för mycket att ge dom en ända tia?! Det går inte ihop i min hjärna, hur det kan vara för mycket. Nästan alla i Sverige har det ju jättebra, vi har familjer, hus, mat, pengar, kläder och släkt. Om man har en hundralapp över, eller om man kanske har gjort något för någon i sin släkt så man får en hundralapp. Då kan man väl ge den till dom som behöver. Man behöver inte ge bort en hundralapp eller en femtiolapp, om man inte har några pengar kan man ju iallafall ge bort en tia.  Det är lite, men det är bättre om alla ger dom lite än att dom inte får någonting. För alla kan på något sätt få fram en tia. Om man inte har en, kan man ju fråga mamma eller pappa. Annars kan man panta några flaskor, har man inge flaskor hemma kan man väl kolla i någon papperskrog på stan eller nere i vi. Det låter säkert äckligt att ta från soptunnor, men det är nog bra mycket trevligare än att ligga där under ett hus, med en pinne i benet. Ligga där utan vatten och mat. Kan vi då inte sträcka oss ner i den illa luktande soptunna för att rädda folks liv? Är det så svårt? Vi i Sverige som har allt, kan vi inte ge bort en hundralapp. Vi behöver den inte, det är dom i Haiti som behöver den. Jag ska åka till affären och panta dom burkar vi har här hemma sen ska jag ge dom pengarna till dom i Haiti. Det är inte så svårt att hjälpa till, snälla tänk efter om ni kan göra något för att hjälpa till. Tänk bara på hur många som har dött där under tiden jag har skrivit det här eller under tiden ni har läst det här. Tänk efter. Vi kan hjälpa till.





Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra skrivet systra mi! Mycket vettigt! (Och jag gillar stycket med en pinne i benet! Hahah!)

2010-01-20 @ 22:19:21
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Anna

Skitbra inlägg, verkigen.

Håller med om allt du säger,det är dem som behöver pengarna, och alla bör hjälpa till.



Somsagt, asbra skrivet :)

2010-01-21 @ 12:20:33
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/
Postat av: Sussi

Bra skrivit dottern min! Jag håller med dig till punkt och prick, nu måste vi hjälpas åt att hjälpa.

Kram Mamma

2010-01-21 @ 20:14:11
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Theres

Systar Mi: Jag är faktiskt nöjd! Jag tänkte bara att folket skulle fatta stt det inte är så trevligt där nere..



Anna: Tackar Tackar! Alla kan göra något!



Mamma: Tack, bra att du håller med! Det gör mej glad.

2010-01-21 @ 20:42:03
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Hanni

Jag håller med! jätte bra skrivet Tessan! Jag ska ta reda på numret nu som man skulle smsa till så ska jag ge pengar!<3:D:D

2010-01-22 @ 14:39:06
Postat av: Kim

De är så hemskt:'(

JAg håller med helt och hållet.

tänk de är ungefär 2 sundsvalls städer som har dött i haiti

2010-01-22 @ 22:19:35
Postat av: Theres

Hanii: Tackar! Vad bra att du ska göra det!



Kim: Jag vet.., det är HEMSKT! Såå många döda ... :'(

2010-01-24 @ 18:12:24
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0