Paient 67 - Shutter Island

Hejsan!


Som jag sa har jag ju sett Shutter Island, en jättebra thriller med Leonardo DiCaprio. Den är baserad på Dennis Lehanes roman "Paient 67".  Jag och min älskade systra mi gick och såg tillsammans i lördags. En riktig myskväll. Vilket behövs i denna flyttstress. Bara så att ni vet börjar det känns bättre nu. Inte helt bra, men bättre.

Handling: Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska, som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott.

Huvudrollen Teddy spelas av Leonardo DiCaprio (Titanic), Mark Ruffalo (Just like heaven) spelar hans partner. Båda gjoder ett fantastiskt jobb. Men det är något med Leonardo han är helt otroligt duktig. Tacksam att vi har han, han är en av våra bästa skådispelare.

Jag som är en sån som inte blir rädd för filmer, jag satt som på spikar. Så jäkla nervös i hela kroppen. Verkligen en jätte spännande film. Jag och Sandra satt och kollade på varandra när det var som mest spännande för båda visste att vi snart skulle bli rädda. Jag vet inte om det blev så spännande eftersom att alla i hela salongen, den var nästa full, var rädda eller om det  helt enkelt var en av dom mest spännande filmer jag sett på över ett år. Den är spännande från första sekunden  intill den sista, med en överraskande vändling och ett chokerande slut. Först när den slutade sa jag: What?. Men sen när jag och Sandra disskuterat och funderat över det så var det faktiskt bra. Rent av smart. Det går inte att beskriva filmen, man måste se den. Den får 3.5/5 för mej. Den är verkligen se värd!


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har inget med inlägget att göra, but right now I am heartbroken! Sandra du vet att det inte är ditt fel men det känns väldigt jobbigt just nu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hejdå!


Kommentarer
Postat av: oliviaaaa

Hej Tessan:)<3 jo du, kan inte du höra av dig till dig när du har tid?:) tänkte om det blev birsta på fredag eller ej men måste iallafall prata med dig:)

2010-02-23 @ 21:09:52
Postat av: Anonym

menade mig* :P

2010-02-23 @ 21:10:28
Postat av: Theres

Olivia: Hihi, okej jag smsar ikväll hur det blir :)<3

2010-02-24 @ 19:05:08
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Sussi

Kul att du gillade filmen, liten belöning iallafall!

2010-02-24 @ 21:06:51
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Linn-Lay

hej

Äntligen snart helg igen :d vad händer denna helgen då?

2010-02-25 @ 17:45:36
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Hanna

kanske man ska se den då ;)<33

2010-02-25 @ 19:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0