Bröderna Karlsson

Hejsan!

Jag som jämt brukade göra filmrecensioner på filmer jag sett på bio. Nu har jag inte gjort det sen Eclipse-recensionen. Och jag har sett många filmer på bio efter det. Jag har typ sett 10 filmer på bio sen den sista juni. Shit, det är många när man räknar dom.

Jaja, en av dom senaste filmerna jag sett är svenska komedin "Bröderna Karlsson". Det är en film av Kjell Sundvall med Björn Bengtsson i den dubbla huvudrollen.

Den handlar om att den ordentliga och punktliga Niclas Karlsson får reda på att han har en tvillingbror upp i norr. Han upptäcker förskräckt att hans bror, Hans Karlsson, är en mycket glad och rolig person men dock en problemskapare. I filmen får man hänga med på resan som Hans gör ner till Stockholm för att hälsa på sin bror, och hur den resan vänder totalt uppochner på Niclas värld. Kärleken, jobbet, ryktet allt kommer att bli ett problem när Hans kommer.

Björn Bengtsson gör ett fantastiskt jobb i denna dubbla huvudroll som både Hans och Niclas Karlsson. Superbra gjort. Helt ärligt tycker jag att dom flesta skådespelarna gör ett bra jobb i denna film.

Jag är inte ett stort fan av svenska filmer, och speciellt inte komedier. Men denna var riktigt bra. Hysteriskt rolig och fruktansvärt pinsam. Jag kommer inte direkt i håg några skämt eller pinsamheter såhär efteråt. Men det var tur att jag hade med mej en väska att gömma mej bakom, kommer jag ihåg.

Absolut se värd! och för att vara en svensk komedi får en faktiskt 5/5 för mej. Tummen upp för denna film.

Bilder från kvällen. Gick och såg den med systra mi, mama och papa.


Mami and Dadi


Mi and my freaky but lovely sister









Haha, som ni ser har vi i min familj lite svårt att vara med på bild ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Okej, jag har lite svårt för att vara seriös..

2010-08-11 @ 11:44:09
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tack, men jag har inte hunnit börja rita på teckningen än buhu :) ja, det är verkligen ett skitfint bibliotek, dock tror jag inte att bilderna visar samma bibliotek, hittade dem på nån sida :) hugs

2010-08-11 @ 15:17:01
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Sv: tack, kul att du gillade outfiten =)

2010-08-12 @ 21:54:56
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Filmen var ju bäst!

2010-08-12 @ 21:58:58
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0