Lovely Bones - Flickan från ovan

Hejsan!

För ett tag sen gick jag och såg Flickan från ovan med några vänner. Ressigören är Peter Jackson som är skaparen av dom fantastiska Lord of the Rings filmerna. Filmen är baserad på Alice Sebolds roman Lovely Bones, som är orginaltiteln.

Det är en mycket spännande och händelserik, tragisk men ändå fin film. Haha, hur det går ihop det vet jag inte, men på något sätt gör den det. Den handlar om en 14 årig flicka , Susie Salmon, som blir mördad, våldtagen och styckad av sin egen granne. Hennes Familj blir förkrossade och gör allt för att finna mördaren, även om det leder dom till livshotande situationer. Susie försvinner i helt och hållet utan hon hamnar på den perfekta platsen "the in between". På så sätt kan hon vaka över sin ursiniga och förtörda familj.

Ni tycker kankske det är konstigt att jag har avslöjat mödaren men det är det inte, dom visar det i trailer. jag tror t.o.m att det står på baksidan boken.

Saoirse Ronana som spelar Susie gjorde ett strålande jobb. Hon är en helt otroligt skådispelare vilket hon även
 visar i filmen Försoning. Om hon fortsätter med skådispeleri kan hon bli en stor stjärna. Även den som spelar hennes syster, jag tror det är Rose McIver, gjorde ett bra jobb. Restan av skådispelarna var som vanligt, lite halv dåligt med sina ljusa stunder.

Jag tycker att filmen var bra. Vill se den igen. Men det är något med slutet jag inte gillar. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Jag skulle vilja ändra något men jag vet inte riktigt vad. När jag tänker efter så är slutet bra. Men det är något jag vill ändra. Komplicerat. Jag har hört att Peter har ändrat väldigt mycket från boken vilket jag inte gillar. Fy Peter! Boken sägs vara mycket bättre, vilket jag tror på. Men i helhet var filmen bra och sjukt spännande! Jag tycker att folk ska se den, och jag tror att den är bättre andra gången man ser den. Den får i slut betyg av mej: 3/5






--------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag passa på att meddela alla om att det är Min söta underbra Ewas födelsedag i dag den 21 april.
Ett fyrfaldigt leve till Ewa, hon leve hipp hipp hurra hurra HURRA!

Älskar dej! <3

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: jo Robert är sjukt snygg men ian är snäppet snyggare om du frågar mig ;)

2010-04-22 @ 18:53:42
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Hani

Okej film, men något kändes fel, lite strange ibland och slutet kunde ha vare bättre!;D Grattis EWA!:D<3

2010-04-23 @ 19:08:07
Postat av: Anna

Nu har jag också sett filmen, och jag håller med i allt du säger! :)

2010-04-27 @ 21:45:59
URL: http://vaniljbanilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0